معرفی برند سازی تجاری (برندینگ)

مدیریت برند (مدیریت نام تجاری) Brand Management با داشتن دانش و آگاهی کامل از اصطلاح "نام تجاری" آغاز می‌شود و شامل قولی است که به مشتری داده می‌شود و صدالبته که باید به آن عمل شود.

"مدیریت برند" (مدیریت نام تجاری) چیزی جز هنر ایجاد و حفظ نام تجاری نیست. تولیدکننده یا ارائه‌دهنده خدمت با نام تجاری خود ، مشتریان خویش را به کسب‌وکار خود متعهد می‌سازد. سازمان با یک نام تجاری قوی، محصولات خود را از رقبا متمایز می‌نماید. از همین روست که اصطلاحاً برندی را از برند دیگر ارزشمندتر دانسته و در این مسیر ارزش‌گذاری برند دارای اهمیت ویژه‌ای است.

مدیریت برند شامل مدیریت ویژگی‌های محسوس و نامحسوس نام تجاری است. در مورد محصول(ملموس)،شامل خود محصول، قیمت، بسته‌بندی، و غیره است. درحالی‌که در مورد خدمات(غیرملموس)،شامل تجربه مشتریان و در مورد خدمات (غیرملموس)، شامل ارتباط عاطفی با محصول / خدمت است.

 

 

در کل می‌تواند چنین بیان نمود : برند، تصویری باکیفیت ، به کسب‌وکار شما می‌دهد.

هدف از نام تجاری یا برند، انتقال پیام نام تجاری به‌وضوح، ایجاد وفاداری مشتری به برند Brand Loyalty، متقاعد کردن خریدار برای این محصول، و ایجاد یک اتصال عاطفی با مشتریان است. برند (نام تجاری) شکل‌دهنده‌ی درک مشتری از محصول ماست. برند انتظارات مشتری را در مورد محصول یا خدمت بالا می‌برد.

برند قوی تعلل ، شک و تردید مشتریان در مورد خطرات مالی، اجتماعی و امنیتی در هنگام خرید کالا یا خدمت را کاهش داده و بر قدرت تصمیم‌گیری تأثیر می‌گذارد.

مشتریان ، کالاهای ناملموس را با کمک گرفتن از نام تجاری بهتر می‌توانند در ذهن تصور نمایند.

سازمان‌هایی که نام تجاری‌شان قوی است، سهم بازارشان بالا است. برند باید پشتیبانی خوب و قوی داشته باشد تا بتوان آن را برای درازمدت حفظ نمود مدیریت تمام برندهای متعلق به یک شرکت بسیار مهم است و با ایجاد ارزش برای برندتان Brand Equity بر روی "حقوق صاحبان سهام " در طی یک دوره تأثیر خواهید گذاشت.

مدیریت برند Brand Management

برندینگ Branding زمانی انجام خواهد شد که علائم و ایده‌هایی که متعلق به سازمان است، با استقبال روزافزون مخاطبان آن برند مواجه شده و در زمان حضور در عرصه رقابت با سایر شرکت‌هایی که همان محصول یا خدمت را ارائه می‌نماید، به یادآوری محصول و خدمت کمک نموده و در زمان خرید، برای مشتری الویت ایجاد نماید.

در کمپین تبلیغاتی حرفه‌ای، تمام تلاش سازمان بر برندینگ است، اما اکثر مدیران سازمان‌ها، برندینگ را همان تبلیغات می‌دانند. شرکت‌های تبلیغاتی در زمان طراحی کمپین تبلیغاتی یک اشتباه بزرگ انجام می‌دهند که همان تمرکز بر شناساندن برند به مخاطب یا افزایش سطح شناخت برند Brand Recognition است.

در اینجا مدیریت برند "Brand Management"حائز اهمیت است. مدیریت نام تجاری کمکی در جهت ایجاد تصویری از شرکت در اذهان عمومی یا خصوصی است.

مدیر برند باید نظارت کامل بر عملکرد نام تجاری داشته باشد. تنها زمانی یک نام تجاری موفق، ایجاد خواهد شد که "سیستم مدیریت برند" خوب و کارا عمل نماید.

 

توضیحات بیشتر :

 

در عصر اطلاعات، نام تجاری عامل اصلی برای رقابت است. " اندرو نل "

 

مشاوره برندینگ و آموزش مدیریت برند

نکته حائز اهمیت:

یکی از شرکت‌های مهم و بین‌المللی در تعریف استانداردهای استراتژی برند و برندینگ ، شرکت معظم اینتربرند Interbrand آمریکا با است که با داشتن چند هزار کارمند در سراسر دنیا و بیش از 30 دفتر در پنج قاره، در حوزه مارکتینگ ، صاحب‌نظر بوده و سهم عظیمی در گسترش علم برندینگ در دنیا داشته است.


معامله ای مطمئن با اعضای ویژه و دارای نشان! اطلاعات بیشتر

زمینه فعالیت آکادمی کسب و کار پیام گستر

اطلاعات تماس آکادمی کسب و کار پیام گستر

آدرس : دفتر مرکزی: ایران-تهران-تهران-پونک - بلوار میرزابابایی - بین عدل و سردار - پلاک 55

تلفن : 021-44423009

فکس : 021-44420075

وب سایت : www.payamgostar.com


جستجو درمحصولات


شبکه های اجتماعی

ارتباط با ما

موبایل : -

تلفن : 021-44423009

فکس : 021-44420075

تلفکس : -

وب سایت : www.payamgostar.com